į pradžią   |   turinys   |   susisiekite
LPVA filialai » Kauno filialas
ATSPĖTI VISATOS PASLAPČIŲ – Į MOLĖTUS

Vieną iš gražiausių pavasario dienų, švenčiant pagonišką Meilės dieną, kuri globojama deivės Mildos, Kauno filialo atsargos pareigūnai išvyko į Molėtus. Pirmas sustojimas- Videniškiai. Tai viena savičiausių Molėtų rajono vietovių, turinti gilias šaknis. Šv. Lauryno bažnyčios ir Atgailos kanauninkų vienuolyno ansamblis liudija apie turtingą šios gyvenvietės praeitį, neatsiejamą nuo kunigaikščių Giedraičių giminės...Vaikščiodami su gide po Videniškių vienuolyną susipažinome kada ir kodėl į šią vietovę atvyko pirmieji Baltųjų Augustinų vienuoliai, kaip atrodė vienuolynas šios brolijos klestėjimo laikais. Sekantis objektas- Lietuvos etnokosmologijos muziejus. Tai pirmas ir vienintelis tokio pobūdžio muziejus pasaulyje. Muziejaus esmė – žmogaus ir žmonijos ryšių su Kosminiu pasauliu atspindys ir pasireiškimas tautos gyvenimo tradicijose, apeigose, moksle, technikoje ir kt. Muziejuje pasigrožėjome Visatos vaizdais, rankose palaikėme kosminį ateivį – meteoritą , pakilome į 30 m. aukštį ir apžvalgos aikštelėje pasižvalgėme po nuostabias Aukštaitijos apylinkes. Po to patraukėme į Observatoriją. Ten gidas supažindino su Lietuvos ir pasaulio astronomijos naujienomis, teleskopais. Viename iš bokštų pamatėme 165 cm skersmens teleskopą, kuris didžiausias mokslinės paskirties įrenginys Šiaurės Europoje. Ant observatorijos pietinės sienos įrengtas Saulės laikrodis. Netoli teleskopų bokštų yra šventųjų mitologinių akmenų rinkinys. Tai dubenuotieji akmenys, senovėje naudoti -saugoti gydomajam Perkūno vandeniui. Išvykti iš Aukštaitijos , neįlipus į Labanoro regioninio parko apžvalgos bokštą, kuris pastatytas Mindūnų km.- būtų nedovanotina klaida. Tai aukščiausias apžvalgos bokštas Lietuvoje – jo aukštis 36metrai. Sraigtiniais laiptais pakilę virš medžių viršūnių, užgniaužę kvapą nuo atsivėrusių vaizdų ,atsargos pareigūnai džiaugėsi, kad keliauja labai gražiu laiku ir planetų ir gyvenimo prasme.